Bereikbaarheid
Investeringsstaat programma: Bereikbaarheid
Projectinformatie | Begrotingsinformatie | Uitvoeringsinformatie | Toelichting | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projectnaam | Programma/ Sub-categorie | Uitbreiding (U) | Maatschappe-lijk | Jaar van autorisatie investerings-krediet | College-besluit | Raads-besluit | geautoriseerde uitgaven t/m Begr 2015 | wijzigingen jaar 2015 | Actuele stand 2015 | 2016 | Totaal geautoris. uitgaven | Jaar waarin project gestart is | Totaal gereali-seerde uitgaven t/m 2014 | Restant investerings-krediet | Verwacht jaar van oplevering project | ||||
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||||||||
Parkeren | |||||||||||||||||||
Handhaafapparatuur/handcomputers THOR | 2014 | 350 | 350 | 350 | 2015 | 0 | 350 | 2015 | Vervanging huidige handhaafapparatuur VTH THOR | ||||||||||
Onderhoud parkeerexploitatie | 2014 | 300 | 300 | 300 | 2014 | 0 | 300 | 2015 | Regulier onderhoud stallingsvoorzieningen | ||||||||||
Groot onderhoud P+R Westraven | 2014 | 1.000 | 175 | 1.175 | 1.175 | 2014 | 622 | 553 | 2016 | Groot onderhoud (vloerconstructie) wordt uitgevoerd aan P+R Westraven | |||||||||
Groot onderhoud garage Kruisstraat | 2014 | 300 | 150 | 450 | 450 | 2014 | 321 | 129 | 2016 | Groot onderhoud (dak) wordt uitgevoerd aan de parkeergarage op de Kruisstraat | |||||||||
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 1.950 | 325 | 2.275 | 0 | 2.275 | 943 | 1.332 | ||||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen categorie A | |||||||||||||||||||
Fiets | |||||||||||||||||||
Hoofdfietsroutes, incl. fietsfilevrij aanvullend | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2011 / 2014 | 25.759 | -1.313 | 24.446 | 24.446 | 2010 | 15.640 | 8.806 | 2017 | |||||||
Doorfietsroute (Amendement A 83) langs het spoor LR Centrum | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2014 | 197 | 803 | 2017 | ||||||||
Fietsverbinding Uithof-Nieuwegein (tussen de rails) | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2010 | 7.000 | -2.000 | 5.000 | 5.000 | 2010 | 3.288 | 1.712 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. Financiering vanuit Verder en FES-gelden | ||||||
Herenroute Fietsroute | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2012 | 2.170 | -70 | 2.100 | 2.100 | 2012 | 679 | 1.421 | 2016 | |||||||
Herenroute vervolg (Malieblad, Maliebaan) | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 150 | 150 | 2012 | 150 | 2016 | |||||||||
Fietsbrug Amsterdamrijnkanaal | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2013 | 15.246 | 23.271 | 23.271 | 23.271 | 2005 | 7.629 | 15.642 | 2016 | |||||||
Spinozabrug Fietstunnel | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2012 | 3.670 | 3.670 | 3.670 | 2011 | 1.454 | 2.216 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. Financiering vanuit Verder en FES-gelden | |||||||
Fietsroute LR- Papendorp | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 2.100 | 2.100 | 2.100 | 2014 | 1.330 | 770 | 2015 | Eindverantwoording in SISA bij jaarrekening 2015. GU-geld en Beter Benutten subsidie | |||||||
RABO-fietsbrug POS | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 6.500 | 6.500 | 6.500 | 2014 | 5.500 | 1.000 | 2023 | Na realisatie trappen wordt laatste bedrag Verder betaald.. | |||||||
Fietsvoorzieningen OV knooppunten (MNBB17b) | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 905 | 905 | 905 | 2014 | 478 | 427 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. Financiering vanuit FES-gelden | |||||||
Amendement 30 Fietspad Langs het Spoor LRC/ Fietspad Vleutense baan | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 1.000 | 650 | 1.650 | 1.650 | 2014 | 0 | 1.650 | 2016 | |||||||
Invoering leenfietsen | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2012 / 2014 | 4.300 | -189 | 4.111 | 4.111 | 2012 | 346 | 3.765 | 2016 | Verder-geld | ||||||
Fietsparkeren binnenstad | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2010 / 2014 | 8.097 | 8.097 | 8.097 | 2010 | 1.867 | 6.230 | 2023 | Beter Benutten project | |||||||
FietsReizigers Informatie Systeem (MNBB69) | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2014 | 530 | 470 | 2015 | Hoger kosten dekking uit extra subsidie Beter Benutten | |||||||
Tijdelijke fietsenstalling Smakkelaarsveld | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2013 | 4.300 | 4.300 | 4.300 | 2013 | 1.301 | 2.999 | 2016 | Beter Benutten project | |||||||
Fietsparkeren business case OVT | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2013 | 16.183 | 16.183 | 16.183 | 2013 | 13.883 | 2.300 | 2016 | Gemeentelijk bijdrage is geleverd. Beter Benutten bijdrage nog afwikkelen. | |||||||
Fietsparkeren business case OVT pilot | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2013 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2013 | 548 | 652 | 2016 | ||||||||
Fietsparkeren Utrecht Centrum (kruisvaartstalling en FRIS) | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 820 | 820 | 2015 | 0 | 820 | 2017 | Autorisatie tbv vervolg FRIS vanuit Beter Benut. Restant van de autorisatie vindt plaats bij POS. | ||||||
Verbeteren as Van Berlage fietspaden op Egmondkade en van Hoornekade | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 3.833 | 3.833 | 3.833 | 2015 | 711 | 3.122 | 2016 | |||||||
Fietsprojecten POS en LR | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 7.000 | 7.000 | 7.000 | 2014 | 0 | 7.000 | 2016 | Bijdrage vanuit herprogrammering NSL | ||||||
Brommers naar de rijbaan | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 400 | 400 | 400 | 2015 | 0 | 400 | 2015 | |||||||
Doorfietsoute Oosterspoorbaan | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 2015 | 0 | 1.500 | 2016 | |||||||
Doorfietsroute Vechtroute fase 1 en 2 | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 1.000 | 2016 | Financiering vanuit Noordelijk Doorfietsroute ruilen met Doorfietsroute Oost (Tolsteeg) | ||||||
Doorfietsoute om de Binnenstad Oost | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 0 | 1.650 | 1.650 | 2016 | 0 | 1.650 | 2020 | Financiering vanuit Noordelijk Doorfietsroute ruilen met Doorfietsroute Oost (Tolsteeg). En extra bijdrage vanuit DGC van 0,65 mln | |||||
Doorfietsroute langs spoor CS- A'dam | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 0 | 150 | 150 | 2016 | 0 | 150 | 2020 | ||||||
Doorfietsroute Elektronweg - Reactorweg | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2016 | 0 | 0 | 2020 | |||||||
Doorfietsroute om de binnenstad Noord en Overvecht USP | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.459 | 1.459 | -781 | 678 | 2015 | 0 | 678 | 2016 | ||||||
Kwaliteit Fietsroutes Station | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2014 | 2.500 | 2.500 | 2.500 | 2014 | 683 | 1.817 | 2017 | ||||||||
Fietsimpuls | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 262 | 262 | 262 | 2015 | 0 | 262 | 2016 | |||||||
E-bike | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 175 | 175 | 175 | 2015 | 0 | 175 | 2016 | |||||||
Herinirchting Nachtegaalstraat- Reigerstraat | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 0 | 150 | 150 | 2016 | 0 | 150 | 2020 | ||||||
Herinrichting Wittevrouwenstraat- Voorstraat | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2016 | 0 | 0 | 2020 | |||||||
Actieplan voetgangers | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 1.000 | 2020 | |||||||
Verplichte bijdrage projectmanagement Beter Benutten Vervolg | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 600 | 600 | 600 | 2015 | 0 | 600 | 2018 | |||||||
Hoofdfietsroutes 2002 | Bh / Fiets | Uitbr. A | M | 2000 | 4.008 | 4.008 | 4.008 | 2000 | 3.109 | 899 | 2015 | ||||||||
Subtotaal Fiets | 114.963 | 14.307 | 129.270 | 2.139 | 131.409 | 59.173 | 72.236 | ||||||||||||
Openbaar vervoer | |||||||||||||||||||
HOV Leidsche Rijn | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2002/2011 | 82.946 | 82.946 | 82.946 | 2002 | 64.064 | 18.882 | 2016 | ||||||||
HOV bestaande stad Dichterswijk Z90 | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2005 | 14.009 | 14.009 | 14.009 | 2005 | 6.273 | 7.736 | 2018 | ||||||||
Randstadspoor | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2002 | 11.356 | 11.356 | 11.356 | 2003 | 7.270 | 4.086 | 2016 | ||||||||
OV Overvecht, inclusief Jacobsstraat | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2011 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 2010 | 843 | 2.157 | 2017 | ||||||||
Lucasbrug: verbeteren doorstroming OV en fiets | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2010 | 5.000 | -5.000 | 0 | 0 | 2010 | 264 | -264 | 2014 | Afsluiten bij jaarrekening 2015 geherprogrammeerd in Verder | ||||||
HOV bestaande stad Transwijk Z80 | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2011 / 2014 | 2.900 | 2.900 | 2.900 | 2011 | 1.556 | 1.344 | 2018 | ||||||||
De Uithoflijn tram (onderbouw, randvoorwaardelijke projecten, Cranenborgh) | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2006 / 2014 | 139.061 | 139.061 | 139.061 | 2006 | 106.190 | 32.871 | 2016 | ||||||||
Dichtersbaan (Busbaan Kruisvaart) | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2013 | 18.000 | 18.000 | 18.000 | 2013 | 3.836 | 14.164 | 2016 | ||||||||
Westtangent, inclusief Tangentlijn 10 | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2010/2013 | 18.000 | 18.000 | 18.000 | 2011 | 7.564 | 10.436 | 2016 | ||||||||
Valeriusbaan | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2014 | 2.170 | 2.170 | 2.170 | 2014 | 548 | 1.622 | 2016 | Beter Benutten project. Cofinanciering door POS | |||||||
Studiekosten OVT- MIRT | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 85 | 85 | 85 | 2015 | 0 | 85 | 2016 | |||||||
Versterken en benutten OV alternatieven USP en UC | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 700 | 700 | 700 | 2015 | 0 | 700 | 2018 | Beter Benutten Vervolg | ||||||
Directe fietsverbinding tussen Station Leidsche Rijn Centrum en Lage Weide | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 350 | 350 | 350 | 2015 | 0 | 350 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Fietsparkeervoorzieningen station Overvecht aan de kant van Tuindorp | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 100 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Fiets (sternet) en voetgangsersvoorzieningen en kiss en ride strook (OV knooppunt) station Zuilen | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 500 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 500 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Fiets (sternet) en voetgangsersvoorzieningen (OV knooppunt) station Lunetten | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 500 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 500 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Verbeteren fietsenstalling bij station Terwijde | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 100 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Verbeteren bereikbaarheid fiets en voetgangers station Vleuten o.a. (fietspad Vleuterweide- station Vleuten) | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 800 | 800 | 800 | 2015 | 0 | 800 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
voorzieningen station Overvecht | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 830 | 830 | 830 | 2015 | 0 | 830 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
Integrale aanpak Vondellaan | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2014 | 800 | 800 | 800 | 2014 | 0 | 800 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | |||||||
Bereikbaarheid station via Oosterkade en Westerkade | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 1.000 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
toegang trap/ lift station Leidsche Rijn Centrum vanuit het busstation | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 870 | 870 | 870 | 2015 | 0 | 870 | 2020 | Subsidie Randstadspoor | ||||||
handhaving Taxikeurmerk (5 jaar) | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 250 | 250 | 250 | 2015 | 0 | 250 | 2019 | |||||||
investeringen Taxistandplaatsen | Bh / OV | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 100 | 2016 | |||||||
Subtotaal Openbaar vervoer | 297.242 | 1.185 | 298.427 | 0 | 298.427 | 198.408 | 100.019 | ||||||||||||
Auto | |||||||||||||||||||
Aanvullend programma bereikbaarheid Stationsgebied | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2006 | 20.020 | 20.020 | 20.020 | 2006 | 5.522 | 14.498 | 2018 | ||||||||
24 oktoberplein | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2013 | 30.190 | 30.190 | 30.190 | 2004 | 28.735 | 1.455 | 2013 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. Gu-geld | |||||||
Gronddepot NOUW 2 | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2010 | 1.391 | -600 | 791 | 791 | 2014 | 146 | 645 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. GU-geld | ||||||
Inpassing Nouw Leidsche Rijn Centrum | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2013 | 8.036 | -610 | 7.426 | 7.426 | 2014 | 40 | 7.386 | 2018 | |||||||
Risico nadeelcompensatie en planschade | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2008 | 500 | 500 | 500 | 2008 | 109 | 391 | 2020 | ||||||||
Korte termijn Maatregelen doorstroming | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2012 | 760 | -699 | 61 | 61 | 2013 | 1 | 60 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. FES-geld | ||||||
Invoering Parkeer Reizigers Informatiesysteem | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2013 / 2014 | 1.840 | 1.840 | 1.840 | 2013 | 83 | 1.757 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. 4 ton is al geherprogrammeerd bij VJN 2015 (naar verkeersveiligheid). GU-geld en Rijkssubsidie Beter Benutten. | |||||||
Wegnummer- en informatiesysteem | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2011 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 2011 | 15 | 1.485 | 2016 | ||||||||
Groene golf verdeelring | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2011 | 370 | -290 | 80 | 80 | 2011 | 71 | 9 | 2014 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. FES-geld | ||||||
Knijpmaatregelen Monicabrug | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2012 | 5.800 | 1.680 | 7.480 | 7.480 | 2013 | 5.800 | 1.680 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015. FES-geld | ||||||
Integrale aanpak NRU | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2012 | 4.000 | 1.100 | 5.100 | 5.100 | 2012 | 3.214 | 1.886 | Na 2020 | |||||||
Nadeelcompensatie AC restaurant | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2013 | 1.200 | -500 | 700 | 700 | 2012 | 697 | 3 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij jaarrekening 2015- GU geld | ||||||
Binnenstedelijke verbindingsring inrichten als Stadsboulevard | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 1.200 | 1.200 | 2015 | 0 | 1.200 | 2016 | Alleen budget voor voorbereidingskosten | ||||||
Aansluiting A12 De Meern (MNBB42b) | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2014 | 724 | 724 | 724 | 2013 | 256 | 468 | 2015 | Project kan worden afgesloten bij Jaarrekening 2015. Beter Benutten subsidie | |||||||
Afrit A2 Papendorp | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2013 | 504 | 504 | 504 | 2013 | 132 | 372 | 2015 | Beter Benutten project | |||||||
Herinrichting 't Goylaan | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 6.129 | 6.129 | 6.129 | 2015 | 6.129 | 2016 | ||||||||
Binnenstedelijke verbindingsweg Socrateslaan Beneluxlaan Oost | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2016 | 0 | 0 | 150 | 150 | 2015 | 150 | 2020 | ||||||||
Planstudie ring Utrecht 2015 en2 016 | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 678 | 678 | 678 | 2015 | 678 | 2016 | ||||||||
Maatregelen alternatief Knip Maarssenseweg | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 375 | 375 | 825 | 1.200 | 2015 | 1.200 | 2016 | |||||||
Oversteekbaarheid Eykmanlaan | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 0 | 150 | 150 | 2016 | 150 | 2017 | ||||||||
Slimme Kruisingen | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 600 | 600 | 600 | 2015 | 600 | 2017 | ||||||||
Subtotaal Auto | 76.835 | 7.863 | 84.698 | 2.325 | 87.023 | 44.821 | 42.202 | ||||||||||||
Park en Ride | |||||||||||||||||||
P&R De Erven | Bh / P&R | Uitbr. A | M | 2013 | 211 | 211 | 211 | 2012 | 211 | 2017 | |||||||||
Voorbereiding P&R Noord Oost | Bh / P&R | Uitbr. A | M | 2011 | 50 | 50 | 50 | 2011 | 50 | 2015 | Afsluiten bij jaarrekening 2014 | ||||||||
Voorbereiding P&R Leidsche Rijn Centrum | Bh / P&R | Uitbr. A | M | 2011 | 150 | 300 | 450 | 450 | 2011 | 234 | 216 | 2016 | |||||||
Subtotaal Park en Ride | 411 | 300 | 711 | 0 | 711 | 234 | 477 | ||||||||||||
Parkeren | 0 | 0 | |||||||||||||||||
Aankoop Vaartsche Rijn en inrichting garage | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2009 / 2012/ 2014 | 14.300 | 14.300 | 14.300 | 2009 | 8.820 | 5.480 | 2015 | De bouw van de parkeergarage is ver gevorderd. De jaarlijkse uitgaven worden geactiveerd op de balans. Oplevering verwacht 4de kwartaal 2015. | |||||||
Parkeerplaats Mariaplaats | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2014 | 507 | 507 | 507 | 2014 | 507 | 2016 | Compensatie parkeerexploitatie voor het opheffen van de parkeerplaatsen op de Mariaplaats tbv de Herenroute (fietsroute). | ||||||||
Uitbreiding betaald parkeren 2014 | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2014 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2014 | 1.200 | 2015 | Investering in jaarlijkse uitbreiding fiscaal gebied parkeren. | ||||||||
Uitbreiding betaald parkeren 2015 | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2015 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2015 | 1.200 | 2016 | Investering in jaarlijkse uitbreiding fiscaal gebied parkeren. | ||||||||
Uitbreiding fietsdepot kanaalweg | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2014 | 1.200 | 1.200 | 1.200 | 2014 | 500 | 700 | 2015 | Als gevolg van de intensivering fietshandhaving in de Nota Stallen en Parkeren is uitbreiding van het fietsdepot noodzakelijk. Dit wordt middels deze investering gerealiseerd. | |||||||
Buurtfietsenstallingen 2014 | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2014 | 100 | 100 | 100 | 2014 | 50 | 50 | 2015 | Met ingang van 2016 worden de buurtstallingen verantwoord binnen de parkeerexploitatie | |||||||
Buurtfietsenstallingen 2015 | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2015 | 100 | 100 | 100 | 2015 | 100 | 2015 | Met ingang van 2016 worden de buurtstallingen verantwoord binnen de parkeerexploitatie | ||||||||
Fietstrommels 2014 | Bh Parkeren | Uitbr. A | E | 2014 | 100 | 100 | 100 | 2014 | 60 | 40 | 2015 | Met ingang van 2016 worden de fietstrommels verantwoord binnen de parkeerexploitatie | |||||||
Subtotaal Parkeren | 18.707 | 0 | 18.707 | 0 | 18.707 | 9.430 | 9.277 | ||||||||||||
Duurzaam vervoer | |||||||||||||||||||
Slimme Routes Slimme Regelingen (doseren aan de randen van de stad) | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2013 | 400 | 400 | 400 | 2013 | 55 | 345 | 2018 | ||||||||
Actieplan goederenvervoer | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2011 | 5.040 | -787 | 4.253 | 4.253 | 2011 | 1.885 | 2.368 | 2018 | |||||||
Stadsdistributie Stop en Drop | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 663 | 663 | 663 | 663 | 2016 | Beter benutten Vervolg | |||||||||
Laad- en losplaatsgebruik | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 68 | 68 | 68 | 68 | 2016 | Beter benutten Vervolg | |||||||||
Logistiek Ontkoppelpunt | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 620 | 620 | 620 | 620 | 2017 | Beter benutten Vervolg | |||||||||
Truckspotting | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 273 | 273 | 273 | 273 | 2018 | Beter benutten Vervolg | |||||||||
Actieplan schoon vervoer | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2011 / 2014 | 6.493 | 6.493 | 6.493 | 2011 | 3.989 | 2.504 | 2018 | ||||||||
Schone bussen | 2015 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2016 | |||||||||||||
Milieuzones en subsidies | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2013 | 14.365 | -5.000 | 9.365 | 9.365 | 2013 | 4.324 | 5.041 | 2015 | |||||||
Verschonen eigen wagenpark | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2010 | 1.178 | 1.178 | 1.178 | 2010 | 55 | 1.123 | 2015 | Samengevoegd met pakket gemeentelijk wagenpark | |||||||
Stimuleren deelgebruik Auto | 2013 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 199 | 1.801 | 2020 | Verder project | |||||||||||
Stimuleren schoon vrachtverkeer Euro VI | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2013 | 302 | 302 | 302 | 2013 | 0 | 302 | 2016 | ||||||||
Milieuzonering vracht (Milieuzonering en stedelijk gebied) | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2007 / 2014 | 1.590 | 1.590 | 1.590 | 2007 | 1.452 | 138 | 2016 | ||||||||
Actieplan de Gebruiker Centraal (Mobiliteitsmanagement) | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 5.051 | 1.069 | 6.120 | 6.120 | 2010 | 1.644 | 4.476 | 2017 | ||||||||
Publiekstrekkers en evenementen | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 150 | 150 | 150 | 2015 | 0 | 150 | 2016 | Beter benutten Vervolg | |||||||
Pak het moment | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 70 | 70 | 70 | 2015 | 0 | 70 | 2016 | Beter benutten Vervolg | |||||||
Ontwikkelen reisadvies | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 166 | 166 | 166 | 2015 | 0 | 166 | 2016 | Beter benutten Vervolg | |||||||
Banden op spanning P&R locaties | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2012 | 100 | 100 | 100 | 2012 | 10 | 90 | 2015 | ||||||||
Luchtmaatregelen Groene buffer | Bh / Auto | Uitbr. A | M | 2012 | 1.700 | -1.158 | 542 | 542 | 2012 | 79 | 463 | 2016 | Restant van het project Luchtmaatregelen NRU (viel eerder onder Auto) | ||||||
Meetnet Luchtkwaliteit | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2013 / 2014 | 600 | 450 | 1.050 | 1.050 | 2010 | 426 | 624 | 2018 | |||||||
Afstemming RWS (schermen) en BRU (bussen) | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 1e Berap 2014 | 250 | 250 | 250 | 2014 | 0 | 250 | 2015 | ||||||||
Vervanging dieselaggregatem door aansluitpunten | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 750 | 750 | 750 | 2015 | 0 | 750 | 2015 | ||||||||
Gevoelige bestemmingen scholen | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 1.952 | 1.952 | 1.952 | 2015 | 0 | 1.952 | 2015 | ||||||||
Monitoring en onderzoekskosten | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2012 | 8.750 | 8.750 | 8.750 | 2015 | 4.739 | 4.011 | 2016 | ||||||||
Programmakosten en organisatiekosten NSL | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2014 | 1.293 | 1.293 | 1.293 | 2013 | 608 | 685 | 2016 | ||||||||
Historische kosten | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2010 | 2.236 | 2.236 | 2.236 | 2013 | 2.236 | 2015 | |||||||||
Proof of Concept | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 0 | 2.248 | 2.248 | 2015 | 2.248 | 2016 | ||||||||
Subtotaal Duurzaam vervoer | 49.112 | 3.522 | 52.634 | 2.248 | 54.882 | 42.267 | 19.465 | 35.417 | |||||||||||
Wijken en verkeersveiligheid | |||||||||||||||||||
Actieplan verkeersveiligheid | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.250 | 1.250 | 1.250 | 2013 | 0 | 1.250 | 2018 | |||||||
Aanpak knelpunten verkeersveiligheid | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2012 | 4.918 | 4.918 | 4.918 | 2012 | 2.856 | 2.062 | 2016 | ||||||||
Maatregelen verkeersveiligheid busbaan Vleuterweide | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2015 | 275 | 275 | 275 | 2015 | 275 | 2016 | |||||||||
Verkeersveiligheid Vleuterweide (wijkverkeersplannen) | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2000 | 3.117 | 3.117 | 3.117 | 2000 | 2.621 | 496 | 2016 | ||||||||
Maatregelen Kapteynlaan | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2015 | 700 | 700 | 700 | 2016 | 700 | 2016 | |||||||||
Onderhouden Utrechts Veiligheids Label (incl. Amendement A037 behoud verkeerstuinen) | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2012 / 2014 | 350 | 350 | 350 | 2013 | 64 | 286 | 2016 | ||||||||
Hinderplanning 2012 en 2013 | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2013 | 290 | 290 | 290 | 2013 | 132 | 158 | 2016 | ||||||||
Amendement A40 Optimaliseren VRI's | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2013 | 750 | 750 | 750 | 2013 | 324 | 426 | 2017 | ||||||||
Aanpak VRI'S inclusief kleine fysieke maatregelen | Bh Verv,veiligh. | Uitbr. A | M | 2013 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 1.000 | 2019 | ||||||||
Economisch investeringsfonds | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2012 | 10.000 | 10.000 | 10.000 | 2010 | 1.032 | 8.968 | 2020 | ||||||||
Verbreden Meernbrug | Bh Luchtkw. | Uitbr. A | M | 2015 | 0 | 1.175 | 1.175 | 1.175 | 2014 | 1.175 | 2015 | ||||||||
Subtotaal Wijken en verkeersveiligheid | 19.425 | 4.400 | 23.825 | 0 | 23.825 | 7.029 | 16.796 | ||||||||||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen categorie A | 576.695 | 31.577 | 608.272 | 6.712 | 614.984 | 338.560 | 276.424 | ||||||||||||
Totaal investeringen | 578.645 | 31.902 | 610.547 | 6.712 | 617.259 | 339.503 | 277.756 |
Bedragen zijn in duizenden euro's